Otamme kokouspäivävarauksia Villa Mandalaan nyt touko-kesä-elokuulle 2019.

KOKOUSPÄIVÄT

1. PÄIVÄ

KLO 08.45 Saapuminen Villa Mandalaan, isännän tai emännän tervehdys.
KLO 09.00-12.30 Aikaa omalle kokoukselle (3,5h)
KLO 12.30-13.30 Kokousvireyden ylläpitävä kartanolounas
KLO 13.30-17.00 Aikaa omalle kokoukselle (3,5h)
KLO 17.00-17.30 Tauko ja vaatteiden vaihto, hedelmävälipala ja kahvit tarjolla alakerran ruokasalissamme

(optio: KLO 17.30-19.00. HENGÄHDYSHETKIÄ –stressinhallintaharjoitus (90 min.)
Stressinhallintaa, hengitysharjoituksia, keskittymistä ja läsnäoloa lisääviä harjoituksia, rentoutumistekniikoita ja lempeää kehonhuoltoa helpoilla tekniikoilla.

KLO 19.00-20.30. Kartanon illallinen, josta toimitamme illallismenun erikseen mahdollisia illallisviinivalintojanne varten. Huomioittehan, että stressinhallintakeskuksessamme ei ole alkoholitarjoilua.

(optio KLO 20.30-22.00 Kartanon puulämmitteinen perinnesauna ja kylpypalju lämpiminä rentoutumiseen.)

2. PÄIVÄ
(Optio: KLO 7.00-8.00 HARJOITUS: Dynaaminen Mandala Flow -kehonhuoltoharjoitus tai Mandala-joogaharjoitus)

KLO 07.45-08.45 Kartanon runsas aamiainen
KLO 08.45-12.45. Aikaa omalle kokoukselle (4h)
KLO 12.45-13.30 Kartanolounas ja virkistyneenä kohti kotia

(Kokousaikaa on mahdollista jatkaa klo 15.30 saakka)


Hinnasto:

1 PÄIVÄN KOKOUKSEN PERUSHINTA: 70€+ALV24% / PÄIVÄ / HLÖ

2 PÄIVÄN YÖPYVÄN KOKOUKSEN PERUSHINTA: 189€+ALV24% / PÄIVÄ / HLÖ

Teemme kaikki yritystapahtumamme yksityistilavuokrana taataksemme työyhteisöllesi maksimaalisen työskentelyrauhan sekä luovuutta ja ryhmäytymistä parhalla tavalla edistävän kokousympäristön. Kokouskeskuksessa ei siis ole muita vieraita samaan aikaan kanssamme. Olette tervetulleet viihtymään!

Maksimiosallistujamäärä päiväkokouksissa on 30-35 hnk ja yöpyvissä tapahtumissa 26 hnk.

Tarjouspyynnöt:

Oma nimi *
Oma nimi

Kysy sisältötuotteiden ja kartanoillallisen hinnoittelusta sekä toivomastasi tapahtuman ajankohdasta lisää myynti@villamandala.fi


24297582_1808523729159739_492553320343140997_o.jpg


Otamme uusia varauksia ja luentopyyntöjä koulutuksiin 1.8.2019 eteenpäin nyt osoitteessa myynti@villamandala.fi.

STRESSINHALLINNAN KOULUTUKSET:

Tervetuloa tutustumaan Villa Mandalan huolella laadittuun, 8 vuoden ajan testattuun ja lukuisille suomalaisille koulutettuun yrityksien stressinhallinnan ohjelmaan.


1. Hengähdyshetkiä® Masterclass I

2. 3-4 viikon Hengähdyshetkiä-verkkovalmennus harjoituksineen stressinhallinnan integroimiseksi työntekijän arkeen + muut jatkotoimenpiteet + mahdollinen HRV-mittaus oman työterveyshuollon kanssa.

3. Hengähdyshetkiä® Masterclass II


Molemmat HH Masterclass -koulutuspäivät toimivat omina kokonaisuuksinaan, mutta parhaiten takaamme ohjelman vaikuttavuuden yrityksessäsi, jos ja kun yritys osallistuu ensin Hengähdyshetkiä Masterclass I:een, ja  n. 4-6kk:n jälkeen Hengähdyshetkiä Masterclass II -päiväkoulutuksen. Osallistujille suositellaan lämpimästi Masterclass I:n jälkeen min. 3kk:n periodia, jossa itse suunnitellusti osallistutaan 1-2 krt viikossa ohjattuihin restoratiivisiin ja palauttaviin harjoituksiin esim. omalla työpaikalla, kuntosalilla, joogastudiolla tai applikaatioita tai videoita hyödyntäen kotona. Mikäli yritys osallistuu molempiin koulutusjaksoihin, myös me tarjoamme kaupan päälle verkkovalmennustyökalun stressinhallinnan erilaisten harjoituksien tekemiseen ja miniluentojen kuunteluun.

Suosituksemme on myös, että valmennukseen osallistuvat ottavat ensimmäisen Masterclass I:n jälkeen omaa kauttaan, esimerkiksi työterveyshuollostaan Firstbeatin palautumisanalyysin tai seuraavat Ouran, Suunnon tai Garminin vastaavien työkalujen kautta arkitasolla omaa palautumistaan. Mittaaminen antaa vakuuttaa monen osallistujan siitä, että valmennuksen asiat kannattaa ja pitää ottaa tosissaan omassa arjessa.

Katso alkuun, mitä asiakkaamme kertovat meistä:

“Mia Jokiniva esitti n. tuhannelle OP:n asiakkaalle Hengähdyshetkiä-valmennuksen ja osallistuttavia harjoituksia stressin säätelemiseksi tilaisuudessamme. Saimme erittäin hyvää palautetta asiakkailtamme ja he korostivat erityisesti, että Mia Jokiniva oli puhujana erittäin innostava ja selkeä ja tuntui, että todella hän antoi kaikkensa kuulijoille todella hyödyllisen ja konkreettisen sisällön muodossa. Suosittelemme Mian ja Villa Mandalan palveluja lämpimästi!”

Hanna Hartikainen, henkilöasiakkaiden vakuuttamisesta vastaava johtaja, OP Vakuutus

"Me olimme äärimmäisen tyytyväisiä Mian pitämään Hengähdyshetkiä Masterclass-koulutuskokonaisuuteen, 10+. Hän oli erittäin hyvä esiintyjä, mukava ja esitti asiansa erittäin perustellusti. Sisällöt olivat helposti ymmärrettäviä ja harjoitusten avulla ne tulivat heti konkreettisesti osaksi työtä ja omia työtapoja. Osallistujamme ovat antaneet osiosta loistavaa palautetta. Olisikin hauskaa tehdä jatkossa lisää yhteistyötä!"

Kansallisteatteri, Suomen teatterit, Hanna-Reetta Schreck

”Vietimme tiimin kanssa erittäin antoisan ja rentouttavan Hengähdyshetkiä Masterclass -päivän Villa Mandalan rauhoittavassa ympäristössä. Mian ammattitaitoinen, faktoihin perustuva, valmennus oli koko tiimin mielestä sekä mielenkiintoinen että silmiä avaava. Kuinka helposti sitä unohtaa arjessa palautumisen merkityksen! Monet kommentoivat päivän jälkeen, etteivät muista koska olisivat olleet yhtä rentoutuneita. Tämä palaute oli itselleni merkki siitä, että tällaisia päiviä on syytä järjestää jatkossakin. Päivän lopuksi tehtyjä ehdotuksia jatkokehitetään nyt organisaatiossamme eteenpäin.”

Vaisala, Antti Pitkänen, R&D Manager

"Villa Mandalan kauniit puitteet ja kevyet harjoitukset loivat kokoukseen ainutlaatuisen keskittyneen tunnelman ja hyvän positiivisen energian. Puhuimme työasiaa, mutta nautimme myös luonnosta, terveellisestä ja maukkaasta ruoasta sekä sikeistä yöunista. Tiimini totesi energiatason nousseen huimasti 1,5 päivässä! Lähdimme kotiin hyvinvoivina, mukanamme monta uutta ajatusta johtamiseen, rentoutumiseen ja mielen hallintaan.”

Pirkko Harrela, viestintäjohtaja, UPM

“Vietimme sisältörikkaan päivän Villa Mandalassa. Saimme tieteellistä faktaa kehon reaktioista stressitilanteessa ja mielen ja kropan virkistystä harjoitteita itse tekemällä - ja nautimme terveellisestä ravinnosta. Toiveemme otettiin hyvin huomioon jo suunnitteluvaiheessa ja saimme näköisemme ohjelman. Villa Mandala soveltui mainiosti 30 hengen joukollemme. Olo oli virkistynyt päivän päätteeksi ja päivän anti antoi eväitä myös pitkälle arkeen jatkossa.”

Suvi Karisto, Asiakaspalvelupäällikkö, Sanoma Pro

VAIHE 1

HENGÄHDYSHETKIÄ® MASTERCLASS I

Masterclass- päivän intensiivivalmennus antaa osallistujille kattavan, havainnollisen ja tieteeseen pohjaavan koulutuksen stressinhallinnasta. Olemme koonneet tärkeimmän palautumiseen liittyvän materiaalin tähän päivään tiivismuotoon niin, että koulutuspäivän jälkeen jokainen osallistuja ymmärtää, mitä stressi on ja ei ole, miten siihen voi (ja ei voi) itse vaikuttaa, sekä saa parhaat työkalut palautumisen käynnistämiseen jokapäiväisen arjen keskellä. Osallistuja oppii muiden seikkojen ohella lisää unen laadun turvaamisesta, stressaantunutta kehoa tukevasta ravitsemuksesta, ja osaa jatkossa etenkin seurata oman stressinsä erilaisia oireita myös ennaltaehkäisevästi. Kudomme päivän lopuksi stressinhallinnan tulevaisuuden toimenpiteet myös työpaikan yhteiselle agendalle.

Valmennuksessa opittavat voimavaramittaukset havainnollistavat osallistujalle oman arjen pullonkaulakohtia ja toisaalta näyttävät myös sen, mihin omien voimavarojen säätelyssä tulisi keskittyä pitkän aikavälin palautumissuunnitelmaa rakennettaessa. Masterclass-valmennuksien ensimmäinen osio keskittyy konkretiaan, kuten hermojärjestelmän toimintaan, uneen, palautumistekniikoihin ja tieteelliseen näyttöön niistä - etenkin yksilön omiin arjen hallinnan mahdollisuuksiin keskittyen. Lopuksi osallistamme interaktiivisissa osioissa myös työpaikan ja yrityksen mukaan yhteisillä suunnittelutyökaluilla niin, että positiivista muutosta voidaan hakea myös tiiminä, osastona ja työpaikkana yhdessä.

Käsittelemme monia stressinhallintaan liittyviä suuriakin asiakokonaisuuksia syväluodaten, joten tämä ei ole valmennus, joka keskittyisi sellaisiin yksityiskohtiin kuin "näin luet sähköpostisi tehokkaasti". Sen sijaan otamme lautaselle pitkäkestoisen jaksamisen ja voimavarojen lisäämisen vähittäisillä, pitkäkestoisilla muutoksilla.

Villa Mandala on toiminut Suomessa stressinhallinnan johtavana pioneeriyrityksenä vuodesta 2011, ja kehittänyt Masterclass-koulutuksen pitkällisen valmennus- ja tutkimustyön tuloksena. Olemme valmentaneet vuosien mittaan tuhansia suomalaisia ja ulkomaisia yrityksiä ja ministeriöitä ja siksi vakaasti sitä mieltä, että "yksi luento aiheesta" ei tarjoa vielä työpaikoille toivottua tuloksellisuutta tai jatkuvuutta stressinhallinnan ja palautumisen moniulotteisessa ongelmatiikassa. Me tarjoamme parhaan osaamisemme avuksesi, olet tervetullut kysymään lisää: myynti@villamandala.fi 

COPYRIGHT © VILLA MANDALA. Kaikki tekstien, kuvien ja koulutussisältöjen LUVATON kopionti on kielletty.


HENGÄHDYSHETKIÄ® MASTERCLASS I:  OHJELMA

1.PÄIVÄ 

09.00-09.15. Saapuminen Villa Mandalaan.

09.15-10.00 Kartanoaamiainen ja isäntäväen tervehdys

10.00-11.00 KARTOITUS: Tunnista stressi, taklaa se tyylillä (60min.) Moni luulee tietävänsä, milloin on stressaantunut ja milloin ei – mutta yllättyy, kun huomaa miten yllättävin tavoin stressi oirehtii jokapäiväisessä elämässä. Monet seikat, joita luulemme tavoiksemme tai luonteenpiirteiksemme ovatkin stressin tuomia lisiä. Kuka minä siis olen kaiken stressaamisen toisella puolen? Tässä keskustelevassa luennon pre-osiossa jokainen osallistuja käyttää käytännön kartoitustyökaluja omaan stressiinsä; oppii juuri omat akilleen kantapäänsä ja stressin merkkinsä – ja saa myöhemmällä luennolla täsmäohjeita siihen, kuinka stressi keilataan ennen kuin se ehtii ottaa niskalenkin arjesta.

11.00-12.30. LUENTO: Stressi, multitasking ja aivot (90 min). Tämä asiantuntijaluento stressinhallinnasta siirtyy saumattomasti äskeisen testiosion eväistä eteenpäin ja näyttää tieteeseen ja tutkimukseen pohjaavia käytännön ehdotuksia sille, kuinka jokapäiväisen arjen tasolla aivomme, hermostomme ja hormonitoimintamme elpyvät stressistä palautumisen puolelle parhaiten. Opit paljon uutta arjesta, päivitämme luentomateriaalejamme jatkuvasti tarjotaksemme ajankohtaisimman tiedon saatavillesi. Luennoitsijana stressinhallinnan valmentaja Mia Jokiniva.

12.30-13.30 Kartanon herkullinen kasvislounas ja kahvit, aikaa esimerkiksi metsäkävelylle lähiluonnossa.

13.30-15.00. HARJOITUS: HENGÄHDYSHETKIÄ – käytännön työkalupakki stressinhallintaan (90 min). Harjoitus sisältää lempeää kehonhuoltoa mm. verenpaineeseen, sydämen syketiheyteen, hengityskiertoon, lihasjännitykseen ja selkäkipuihin vaikuttavien tekniikoiden avulla. Lisäksi osallistuja oppii stressinhallintaa hengitys- ja rentoutusterapian, keskittymismetodien, faskiavenyttelyn ja tarkkaavaisuusharjoituksien avulla (harjoitus ei ole

hikiliikuntaa vaan sopii kaikille, toteutetaan salissa harjoitusmatoilla). Opettajana Mia Jokiniva

15.00-15.15. Lyhyt tauko. Harjoitustila vaihtuu työskentelytilaksi.

15.15-16.30. NEXT STEPS: Katse tulevaan (60-75 min.) Kuinka tästä eteenpäin? Keskusteleva ja muutamia harjoituksia sisältävä käytännön osio, jossa osallistujat pääsevät yhdessä miettimään sitä, kuinka päivän opit siirretään käytäntöön omassa työyhteisössä. Harjoitukset kumpuavat suoraan luennon sisällöstä ja antavat osallistujille mahdollisuuden muodostaa ”yrityksennäköisen” vastauksen siihen, miten stressinhallintaa ja empaattisen johtamisen periaatteita voidaan soveltaa työntekemisen arkeen tästä eteenpäin.

16.30 -> Kohti kotia levänneinä tai ilta jatkuu oheisen ehdotuksen mukaan.

16.30-17.30 Hetki omaa aikaa virkistäytymiseen, lepoon ja vaatteiden vaihtoon.

17.30-19.00 Kartanoillallinen. Toimitamme illallismenun erikseen mahdollisia illallisviinivalintojanne varten. Huomioittehan, että stressinhallintakeskuksessamme ei ole alkoholitarjoilua, mutta teillä on mahdollisuus toimittaa se itse paikan päälle.

(Optio klo 19.00-20.30 Kartanon puulämmitteinen perinnesauna ja kylpypalju lämpiminä rentoutumiseen. Voitte tuoda itse toivomanne saunajuomat ja iltapalasnäcksejä saunalle. Voitte myös toivoa etukäteen runsaamman iltapalatarjoilunkeittiöltämme saunan jälkeen klo 21.00 ruokasaliin)


2.PÄIVÄ  (jos yövytään)

08.00-9.00 Kartanoaamiainen (sisältyy yöpymisen hintaan) Toiveiden mukaan mahdollisuus jatkaa samaan hintaan kuuluen omaa kokousaikaa klo 12.00 saakka. Lisähinnasta mahdollisuus tilata myös lähtölounaat kahveineen tai muuta extraa iltapäivään tai aamuun.

VAIHE 2

HENGÄHDYSHETKIÄ® MASTERCLASS II

Valmennuksen toinen osio on paitsi seurantatyökalu Masterclass I:lle, se myös kertaa, syventää ja laajentaa Masterclass I:n aikana opittuja asioita. Jatko-osa suositellaan tehtäväksi aikaisintaan 4-5kk ensimmäisen osan jälkeen. Suosittelemme lämpimästi näiden kahden moduulin väliin työntekijöille Firstbeatin stressinhallinnan mittaustyökalua tai muuta verifioitavaa palautumismittaamista, mutta se ei ole välttämätön. Asiakas on saanut ohjelman ostaessaan myös kaikkien osallistujien käyttöön 21 päivän Hengähdyshetkiä-verkkovalmennuksen, jonka avulla voi käytännössä opetella arjen stressinhallintaa lyhyiden harjoituksien ja miniluentojen avulla. Jos HRV:n mittaaminen tehdään päällekkäin verkkovalmennuksen kanssa, saadaan havainnollista materiaalia siitä, mitkä toimenpiteet lisäävät reaalisesti palautumista omassa arjessa.

Kun ensimmäinen valmennus keskittyi valtaosin kunkin osallistujan henkilökohtaisen stressinhallinnan fysiologiaan ja keho-mielen palautumisen työkaluihin, Masterclass II:ssa siirretään fokus koko työyhteisön yhteisen stressinhallinnan pääoman ja resilienssin keinojen kasvattamisen piiriin. Käytämme työkaluina erilaisia resilienssin mallinnuksia, mutta myös kunkin yrityskulttuurin analyysia ja pitkän tähtäimen resilienssiä edistävien tai estävien arvojen tarkastelua. Tällöin myös pureutuminen stressiä työyhteisössö ylläpitäviin syihin on havainnollisempaa. Koko työyhteisön hyvinvoinnin kannalta on keskeistä ymmärtää, että stressi on aina sosiaalinen ilmiö, ja sit kiihdytetään tai säädellään tietoisella arvotyöskentelyllä ja siitä kumpuavalla toiminnalla. Päivä päättyy yrityksen tai työyhteisön yhteisten askelmerkkien asettamiseen tulevaa varten. Valmentajana Mia Jokiniva

HENGÄHDYSHETKIÄ® MASTERCLASS II   OHJELMA

1.PÄIVÄ: 

09.30-10.00. Saapuminen Villa Mandalaan.

10.00-11.15 KARTOITUS: Ajankohtaiset asiat, Masterclass I:n oppien kertaus ja jalkautuksen läpikäynti, HH21-päivää työkalun analyysi ja Firstbeat-palautumisanalyysin reflektointia. (90min.)

11.15-13.00. VALMENNUS: Resilienssi ja mielen voimavarat stressissä (90min)

Tämä asiantuntijavalmennus avaa stressinhallintaan uuden sivun, kun siirrymme kehon voimavarojen havainnoinnista resilienssin, mielen ja yrityksen oman stressinhallintakulttuurin tarkasteluun. Stressi jaresilienssi ovat aina myös kunkin yhteisön yhteisesti rakentamien toimintamallien tulosta. Tämä valmennus hahmottaa, kuinka isoa laivaa on mahdollista kääntää yhdessä, ja samalla kasvattaa jokaisen osallistujan henkilökohtaisen mielenhallinnan, itsensäjohtamisen, resilienssin ja stressinsäätelyn taitoja.

13.00-14.00. Kartanon herkullinen kasvislounas ja kahvit, aikaa esimerkiksi metsäkävelylle lähiluonnossa.

14.00-15.30. HARJOITUS: HENGÄHDYSHETKIÄ – käytännön työkalupakki II stressinhallintaan (90 min) Harjoitus sisältää lempeää kehonhuoltoa mm. sykkeeseen ja sykevälivaihteluun, koko kehon lihastonukseen, hengityskiertoon ja unenlaatuun vaikuttavien tekniikoiden avulla. Lisäksi osallistuja oppii stressinhallintaa hengitys- ja rentoutusterapian, keskittymismetodien, faskiavenyttelyn ja tarkkaavaisuusharjoituksien avulla (harjoitus ei ole hikiliikuntaa vaan sopii kaikille, toteutetaan salissa harjoitusmatoilla). Opettajana Mia Jokiniva.

15.30-15.45 Lyhyt tauko. Harjoitustila vaihtuu työskentelytilaksi.

15.45-17.00. NEXT STEPS: Resilienssi työhyvinvointiin 2019-2020 -workshop (75 min.) Keskusteleva ja muutamia harjoituksia sisältävä käytännön osio, jossa osallistujat pääsevät yhdessä miettimään sitä, kuinka päivän opit siirretään käytäntöön omassa työyhteisössä. Harjoitukset kumpuavat suoraan luennon sisällöstä ja antavat osallistujille mahdollisuuden muodostaa ”yrityksennäköisen” vastauksen siihen, miten stressinhallintaa ja resilienssin periaatteita voidaan soveltaa työntekemisen arkeen tästä eteenpäin.

17.30-19.00 Kartanoillallinen. Toimitamme illallismenun erikseen mahdollisia illallisviinivalintojanne varten. Huomioittehan, että stressinhallintakeskuksessamme ei ole alkoholitarjoilua, mutta teillä on mahdollisuus toimittaa se itse paikan päälle.

(Optio klo 19.00-20.30 Kartanon puulämmitteinen perinnesauna ja kylpypalju lämpiminä rentoutumiseen. Voitte tuoda itse toivomanne saunajuomat ja iltapalasnäcksejä saunalle. Voitte myös toivoa etukäteen runsaamman iltapalatarjoilun keittiöltämme saunan jälkeen klo 21.00 ruokasaliin.

2.PÄIVÄ :

08.00-9.00 Kartanoaamiainen (sisältyy yöpymisen hintaan) Toiveiden mukaan mahdollisuus jatkaa samaan hintaan kuuluen omaa kokousaikaa klo 12.00 saakka. Lisähinnasta mahdollisuus tilata myös lähtölounaat kahveineen tai muuta extraa iltapäivään tai aamuun.


COPYRIGHT © VILLA MANDALA. Kaikki tekstien, kuvien ja koulutussisältöjen kopionti on kielletty.


Kevät-kesä 2019 on VM:ssa loppuunmyyty. Otamme uusia varauksia ja koulutuspyyntöjä 1.8.2019 eteenpäin osoitteessa myynti@villamandala.fi.

Nimi *
Nimi
Puhelinnumero
Puhelinnumero
Toivottu päivä, kirjoita kuukausi ensin
Toivottu päivä, kirjoita kuukausi ensin
 
 

Villa Mandala on Suomen ensimmäinen stressinhallintaan erikoistunut hyvinvointi- ja kokouskeskus. Asiantuntijamme ja tilamme tarjoavat suomalaisille yksityishenkilöille ja yrityksille konseptoituja valmennuspalveluja työhyvinvointiin ja stressinhallintaan. Me autamme asiakkaitamme tekemään fyysistä hyvinvointia, neurofysiologista terveyttä ja mielen tasapainoa edistäviä, pysyviä elämänmuutoksia. Negatiivisen stressin minimoiminen lisää työntekijän hyvinvointia. Hyvinvoiva työntekijä on motivoitunut. Motivoitunut työntekijä on tuottava. Tuottavuuden ei tarvitse tarkoittaa stressiä.