Back to All Events

HENGÄHDYSHETKIÄ / Näin palaudut paremmin -miniretriitti


Tervetuloa yksin, ystävän, puolison tai työporukan kanssa viettämään stressitön miniloma Villa Mandalaan. Tähän pakettiin kuuluu täysi retriitin ohjelmasisältö luentoineen ja harjoituksineen, 3 kasviskeittiömme herkkuruokailua, majoitus kauniissa Villa Mandalassa ja Stressin luomuhoito -kirja.

MITÄ? Hengähdyshetkiä on täsmäiskumaista "luomuhoitoa" stressiin. Opit stressinhallinnasta ja rentoutumisen täsmätekniikoita. Rentoutus- ja hengitysterapian, coachingin, alkeisjoogan ja keskittymisen tekniikat saavat askelet hyvinvointiin tuntumaan helpoilta. Lähdet kotiin levollisen mielen, vahvistuneen itsetuntemuksen ja latautuneiden voimien kanssa. 

KENELLE? Hengähdyshetkiä-harjoitukset ovat tarkoitettu ihan tavalliselle ihmiselle. Sinulle, jonka mittari alkaa täyttyä. Sinulle, joka tunnet joutuneesi liian tiukkaan työ- tai perhe-elämän puristukseen. Sinulle, jonka voimat ehtyvät elämänkriisissä. Ja Sinulle, joka haluat kaukaa viisaasti ehkäistä väsymisen.

OHJELMA:

1. PÄIVÄ / LAUANTAI

10.00 Saapuminen Villa Mandalaan

10.15–11.45 Jooga stressinhallinnan työkaluna, yhdistelmä dynaamista ja restoratiivista joogaa (sopii myös aloittelevilla joogan harrastajille) 

11.45–13.00 Kartanon kasvislounas terveellisine ja herkullisine jälkiruokineen 

13.00–14.30 Hetki aikaa ulkoilulle ja omannäköiselle rentoutumiselle

14.30–16.00 Palautumiseen ja palautumisanalyysiin liittyvä luento: 

STRESSI, MIELENHALLINTA JA OMIEN TUNTEIDEN JOHTAMINEN: Stressi ei ole vain "kiirettä", kalenterin täyttymistä ja juoksemista palaverista toiseen. Stressi on etenkin ajatuksien, tunteiden ja kehon vuorovaikutusprosesseja. Vain mielen voimalla voi käynnistää mutta myös katkaista stressireaktion tietyissä tilanteissa. Tunteet ja ajatukset voivat aiheuttaa stressiä, mutta myös fyysinen stressi voi aiheuttaa tunteita ja ajatuksia, jotka pitävät stressiä yllä.

Tällä luennolla pohditaan hyvän elämän perusperiaatteita myös filosofian näkökulmasta ja keskustellaan siitä, miten kärsimys (ärtyneisyys, ahdistus, vihaisuus, tyytymättömyys, muutoksen haluaminen) on mielen ominaisuuksista kumpuava piirre ja mielen rakenteita ymmärtämällä myös hallittavissa. Tyytyväisyys ja onnellisuus ovat saavutettavissa jokaiselle, myös työpaikalla. Kuulija oppii, miten mielenhallinnan työkaluja voi soveltaa jokapäiväiseen arkeen ja kuinka piirtää omat rajat sille, mikä on "tarpeeksi". 

16.00–17.30 Omaa aikaa rentoutumiselle, päiväunille, lukemiselle

17.30–19.00 Hengähdyshetkiä-harjoitus (sisältäen keskittymis-, ja hengitysharjoituksia, sekä minimeditaation ja muita tekniikoita stressinhallintaan) 

19.00–20.30. Kartanon herkkuillallinen ja maailmaa parantavia keskusteluja yhdessä

Yöpyminen Villa Mandalan kauniissa, hyvän energian huoneissa. Tällä retriitillä majoittaudutaan ilmoittaumisjärjestyksessä 2-4 hengen huoneissa. Voit toivoa ystävän kanssa samaan huoneeseen. Pariskunnat majoitetaan aina 2 hengen huoneisiin, ja kaverukset toki mahdollisuuksien mukaan myös.

2. PÄIVÄ / SUNNUNTAI

8.00–9.30 Aamun kehoa ja mieltä huoltava Hengähdyshetkiä-harjoitus. Opit, mitä stressinhallinta tarkoittaa käytännössä, ja voit viedä työkalut mukaasi oman arkeen.

9.30–10.30 Kartanon aamupala. Huoneiden luovutus 11.00.

Kohti kotia virkistyneinä, mieli ja keho keveinä.

HINTA 249€, sisältäen kaiken.